Soffan & jag 2022, gymmet, motion, soffan

Det blev en vinterpromenad

Till slut så lyckades jag förmå mig själv att gå ut på en promenad, jag var ändå tvungen att gå till Ica för att handla lite. Nu var Ica stängt, och det gjorde mig lite lack eftersom jagt kollade på nätet innan jag gick. Men en promenad blev det, fast i ganska långsamt tempo. Det var så svinkallt att jag nästan vände, fast jag var för nära för att faktiskt göra det. Det var inget besök på gymmet som jag hade tänkt, men motion i någon form ändå.
 
Att inte få värma mig i butiken medan jag shoppade gjorde att jag blev helt genomkyld eftersom jag optimistiskt nog gick utan mössa och vantar. Så jag huttrar fortfarande och har krupit ner under en varm och skön filt för att försöka tina litegrann. Naturligtvis sitter jag i soffan, men efter den strapatsen är jag värd att ta det lite lugnt ett tag. Men jag har inget att dricka, inte en enda läsk i hela huset. Inte ens julmust, den drack jag upp tidigare idag. Så jag får snällt dricka vatten som är bland det tråkigaste att dricka i hela världen.
 
Nu är det dags att gå och lägga sig, klockan är mycket. God natt! Snart 2022 :-)