Soffan & jag 2022, Howard, motion, soffan

En dag utan soffa

Idag har varit en dag helt utan att sitta eller ligga i soffan, det kan vara den första i år. Jag har rört lite på mig även om det knappast är vad andra kallar motion, för mig gjorde det stor skillnad. Jag har väldigt svårt att inte lockas att bara lägga mig och slappa, men försöker fixa förra årets nyårslöfte innan det är dags för nya. Frågan är vad jag skall lova i år, och om jag kan få till det lite snabbar än strax innan nyår 2022.
 
En stund till kan jag klara utan soffa, även fast jag är riktigt sugen på att krypa upp och bara mysa. Jag gör vad jag kan och har till och med kikat på att köpa en ny soffa. Kanske köpa en soffa som inte är lika bekväm att ligga i, typ en howardsoffa eller något annat pretantiöst sdom mormor och morfar har. Problemet är att jag inte har råd att köpa ny soffa, även om mellandagsrean är i full fart. Och inte får man mycket för en begagnad soffa på blocket heller. I synnerhet inte en soffa med tydligt nedsutten dyna. Det är nästan så att man kan se min skjärt avbildad i ena hörnet, så ett par hundralappar är nog max vad jag kan få ut om jag säljer den. En ny soffa kostar en hel del mer än ett par hundra, och såvitt jag kan se är howardsoffor typ det dyraste man kan hitta. Fula är dee också, och utan att ha testat vågar jag hävda att de är obekväma. Mest till för att se bra ut, även om jag inte gillar stilen alls. Men kanske kan det få mig att tillbringa lite mindre tid i soffan. Andra alternativet är att köpa en liten jäkla soffa, typ en 2-sits som är stört omöjlig att ligga i.
 
Snart är det 2022 och jag får nog erkänna mig besegrad. Jag kommer inte vara i form. Jag kommer inte ha ett gymkort. Men! Jag har kommit en bit på väg, nu har jag varit ute och rört på mig två dagar i rad. Ett steg i rätt riktning. Men inte är jag på bra humlör för det, tvärtom. Jag är på uselt humör. Det är dock en helt annan historia och inget för denna bloggen.