Soffan & jag 2022, jul, julbord, nubbe, sit-ups, soffan, soffbord

God jul från soffan

Planen att resa mig från soffan och börja röra på mig mer är fortfarande just det: en plan. Jag sitter fortfarande med ändalykten i min älskade soffa och det är på sätt och vis fullkomligt självklart. Det är julafton och det är snorkallt ute. Jag blev lite stursk efter  lunchen och bestämde mig för att göra lite sit-ups, det var ett oklokt beslut. Jag hann inte många innan jag märkte att fortsatta situps skulle göra så att julbordet kom upp igen, men sannolikt inte lika trevligt som i sin ursprungliga form. Då var jag nödgad att lägga mig i soffan och bara andas. Fast först slank en liten nubbe ner i strupen, det är ju vad de är till för.
 
Nu ligger jag inte längre, utan sitter upprätt i soffan med benen stadigt placerade på ett mindre stadigt soffbord. Resten av sällskapet tycker nog att jag är lite tråkig som inte följde med ut på promenad, men jag är av annan åsikt. Det är tvåsiffrigt minus ute och jag....hmmm...jag har viktigare saker för mig. Viktigare är relativt, men det är faktiskt även saker.
 
För att det skall finnas någon reell poäng i dessa ord passar jag på att önska er en god jul från mitt hörn i soffans hav av kuddar och filtar. Snart är det dags för mer mat, mer nubbe och ett fortsatt uppskjutande av motionen. Sju dagar kvar att hinna bli atlet innan 2022. Gott om tid.
 
Här är någon annan som gillar sin soffa, men hon har en annan sittställning än de flesta :-)